Cerita Hidup Gadis Ceria

Tuesday, February 2, 2010

Love Month

Saje wat tajuk comel mcm tu...maklum le bulan Febuari da masuk, bila nilai semula kerajinan diri menulis blog bulan lepas..Hati kecil cakap "still not good enough". Atas teguran kawan2, aku ubah gaya penulisan yang lebih santai ye!

Tepat jam 10.04am, aku terus dail nombor Mayfair outlet Kuantan utk booking treatment. Mayfair??? Ade plak yang tak kenal, alah..butik kecantikan yang taja rancangan impian Anggun tu (TV 3, 7.30pm). Aku ni kategori perempuan yang obses dengan kecantikan. Fesyen. Dunia hiburan. Kalau part kena tipu ngan produk2 kecantikan ni, akulah antara mangsa tetap. Benda paling tak boleh ingat time degree di UTM SKudai dulu, bayangkan aku berjaya ajak kawan karib tersayang pegi salun cina pastu daftar utk 10 kali rawatan (rm500). Kami dikehendaki bayar RM 250 sorang, so..sorg dpt 5 treatment, dah la kedai jauh dgn U dekat area bandar baru uda. Baki treatment ade lagi 1kali kami xsempat pergi sebab kedai tu dah pindah kt Nusa Bestari..lagi jauh nk pegi, kene amik teksi plak. Hahaha. Naive tol aku, terlampau gila dgn salun kecantikan cina ni. kali ni aku berazam tidak akan mengulangi kesilapan yang sama masa belajar tapi telah berjaya habiskan duit gaji dengan beli produk muka mahal. Mcm same je.


Part fesyen tu..bukannya aku ni trendy sangat pun. Cume aku suka tgk icon2 fesyen dunia luar (Nicole Richie dan Kate moss) dan dunia aku sendiri (senior2 sekolah). Kebanyakkannya tak pakai tudung punye org la. sebab tu aku ni tak pandai berfesyen ditambah pulak dengan saiz badan yang tak mengizinkan untuk fesyen lebih2. Mmg la byk magazine tulis pasal fesyen utk wanita rendah, gemuk, badan buah epal..But "i don't care la".bagi aku style korg buat tu still tak boleh setanding dengan style for those skinny bitch. Aku adore sungguh kat Nicole dan senior aku tu sbb dulu mereka same size atau besar dari badan aku sekarang dorg da buktikan yang semua org boleh jadi GORGEOUS ok!

Dunia Hiburan ini tak termasuk hiburan dari dalam negara. Bukannya ape, aku rase tak ada saingan sihat dan perkembangan sangat dalam dunia artis Malaysia. Semuanya tipikal, nk jadi artis benda yang takyah nk pelik adalah gaya hidup diorg. Muka mmg baik gila, maklum la pelakon. Kalau dah jadi penyanyi tu kalau boleh mesti pandai berlakon, so kalau tgk watak2 baik berjaya disampaikan oleh mereka ni, tak hairan lah sbb mereka mmg pelakon yang baik. Hiburan yang menjadi bahan kesukaan aku mestilah sekurang2nya mempunyai passport antarabangsa contohnya Japan, Korea, Great Britain, U.S.A. Pendek kata, Hiburan2 yang boleh buat aku kempunan nak tgk diorg live in Malaysia. Orang cakap genius ni ada 3 jenis; MUSIC, ART, MATHEMATIC....setakat ini, kat Malaysia ni baru ada 2 jenis, music dan art..tang music tu aku tak penah dengar lagi...

Makin panjang Makin laser Makin mengarut.

4 comments:

  1. wahhhhhhhhhh..
    patutlah sarah makan sikit je sikit je tadi...
    huhuhu

    ReplyDelete
  2. kah3..kak dib..sebenarnye sbb da lantak mknan sebelum tu...tapi mmg niat nk dpt bdn mcm model di atas...berusaha..MAYFAIR!!!

    ReplyDelete
  3. yargh!! bagus2.. gaya penulisan lebih santai gitu.. aku interested kat part where you said "genius ade 3.." tang mathematics tu...camne nak tau?? haha..

    ReplyDelete
  4. hak3..mau...contoh genius math : Adi Putra, Sofiah yg da melencong..Kalo nk tau dorg genius mcmane: waktu lahir2 tu da stat gerak2kn tgn sambil bilang jari.."1,2,3..10....."(dlm bhs baby ye)hahha...umur 1taun da pandai sifir 12..hak3

    ReplyDelete