Cerita Hidup Gadis Ceria

Tuesday, February 23, 2010

Fever Musim

Janji telah dimungkiri dalam entry ini....

hehe...ingtkn cuti tahun baru cina ni dapatla tenangkan fikiran kat tepi laut ke tepi air terjun ke tepi hutan ke...tapi akhirnya aku ditenangkan oleh pil2 dari klinik an-nur (demam, pening,batuk,flu)..kah3..dah lama tak demam, musim kering panas skrang nh mmg bertambah2 lah rezeki klinik2 pasal ramai sgt yg jatuh sakit. but that's not the point....the point is sume plan time cuti terpaksa dibatalkan akibat antibodi yang sangat lemah..so..no air terjun pics la ye,xdapat den tayang my sexy body....dalam dok terlantar kat umah elyza sempat jugak aku jengahkan kaki ke BP mall dan beli DVD best2,jadi aktiviti cuti adalah menonton DVD bersama en..errrr miss elyza...he2...Meh la aku penuhkan entry kali ini dgn mengulas sikit cerita yang aku tgk...

900 pm -1030 pm (lebih kurang...)
1) Drag me to hell ..harga = rm9.90

1) Antara scene yang wat aku menjerit..makcik gila psycho kuat macam tooottt

Masa cerita ni kuar kat wayang, aku mmg teringin nk tgk akibat die tulis pengarah dari filem spidermen...aku kan naive, so..mmg mudah terpedaya..
Cerita ni menggunakan sound effect yang sgt kuat, biase la nak bagi pmpuan innocent n 'lemah lembut' mcm aku ni menjerit..kah3. akibatnya...2-3 kali gak la makcik Sumiah hairan lantas tanya "dik, cerita ape yang kitorg tgk tu?"hahhahah....tapi tu je la kot yang bestnya ttg cerita nh..nak kata jalan cerita kuat..urm...tak jugak..nasib ade si JUSTIN LONG yang agak manis dan sweet boyfriend walaupun ending movie ni macam tttuuuuttttt...sian heroin...

Moral : Don't expect too high for english horror film

1030pm - 1050pm
(tukar mood lepas frust ngan 1st movie) it's love mood..yay!!
2) love at the 7 sight (ye ke??) starring Mike He and heroin psycho

kira2 dah setengah jam tgk movie ni and mulut pengkritik (lyza n aku) asyik berbunyi je membincangkan tentang heroin yang tak bape nak lawa pastu buat sweet ngan stranger which is really offense me till the end...akhirnya aku bersuara.."lyza, nanti ko tgk je la ceriter ni time ko bosan2..xbest sgt" <-lebih kurang la....bapak bosan, nasibaik la Mike He tu ensem..keh2..kalo x bersepai.....dari jalan cerita yg konon2nya nak do things and enjoy your life to the fullest tu..Ak dapat rase yang pempuan tu akan mati..what a relief!!

2) Okeh..ni la gambar heroin muka psycho tu...pape Mike He tetap menjadi pujaan

Moral: Jangan tengok heroin yang muka agak2 ala2 pucat mcm pontianak..mmg xbest plus da bole bace ending..cuba dari awal cerita mekap yang ceria2...tapi akhirnya mati, at least aku akan tgk 3/4 daripada movie tu..hahaha


1115pm - 300am
3) Mood Love lagi..YAY!!!
500 days of Summer....harga (RM 15.90)

3) Jumpe plak poster yang sangat sweet nh...
Movie nh rekomen dari fairuz a.k.a mamau..Thank you sooooo muchhhh..every single and love searcher should watch this movie...aku mmg suke la cerita nh..kalau korang perasan, sampai pukol 3 pagi aku ngan elyza masih membincangkan cerita cinta ini..Funny and Intelligent story..mmg best setanding She is really not into you (fav movie jugak) Ia menyedarkan aku diakhir cerita yang "orang yang kita anggap adalah destiny tak semestinya ditakdirkan utk kita...mungkin ada orang lain yang sedang memerhatikan kita tapi kita tidak nampak akibat terlalu buta kepada destiny yang kita cipta sendiri"

Moral: Hero dan Heroin sangat hensem dan natural..WAJIB TONTON! kalau nk pinjam dvd pn bole..call me ye!

sekian...
p/s: malas nk cantikkan entry ngan gambar2, edited post: aku tambah gambar sbb mmg buruk entry tanpa gamba...

No comments:

Post a Comment