Cerita Hidup Gadis Ceria

Friday, January 22, 2010

Yume'


Yume' a.k.a dream a.k.a impian/angan2/mimpi...Cerita Jepun yang saya baru abes tgk ni adalah tentang Yume' walaupn hakikatnya jalan ceritanya sebenarnya C.I.N.T.A semata2. Tapi kat sini saya amik 'the bright side' dalam cerita tu iaitu mengejar impian. Hero watak cerita ini telah melepaskan heroinnya selama 6 bulan tanpa sebarang penggunaan alat komunikasi semata2 inginkan wanitanya mengejar mimpi yang hampir jadi reality. Saya jangkakan tempat latihan muzik Heroin itu jauh, dan sebenarnya jarak anatara mereka berdua adalah kurang dari masa game basketball habis, itu yang menyebabkan saya terperanjat dengan semangat mengejar impian org2 jepun...
1) Inilah cerita yang saya tengok..Both are eyes candy, i love it!

Masa kecil, saya ada impian.. bila cikgu sekolah rendah wat buku laporan, cita2 nk jadi ape? Saya jawab doktor, jururawat ngan guru..

Masa sekolah menengah, saya sangat suka subjek sejarah dan amat mengagumi Prof. Dr. Mazlan (perempuan), saya pasti ada yang tidak kenal malah ada yang baru teringat tentang beliau..bukan ape, dulu selalu masuk paper dan tv tapi skrang da kurang. Penyumbang kepada saya lupe apa cita2 saya dulu..Cita2 saya dulu mahu jadi arkeologi (cari bhn2 sejarah) which is mmg mengarut kalau difikir2kan semula..

Masa rehat lepas SPM.....bermulalah titik tolak dalam hidup insan bernama SARAH LAILA..akibat lama duduk depan TV dirumah, saya totally lupe impian saya...Masa belajar forecast, saya tak suka setiap saat belajar masa tu sbb ianya sangat penat dan tension sehingga saya memilih aliran sains memandangkan ianya hanya 3tahun berbanding engineering (4tahun). Dari sini saya hanya mengikut flow yang ALLAH rancangkan utk saya dan saya bersyukur utk segala yang telah berlalu...Tapi saya kecewa bile memikirkan saya langsung tidak mempunyai impian yang BESAR sejak umur 18tahun hingga sekarang~ yang ada hanya impian kecil utk meneruskan hidup supaya lebih baik.

Bunyinya macam sedih je jalan hidup saya, tapi apabila kita belajar bersyukur dengan apa yang kita ada...InsyaAllah, kita akan menikmati segala bittersweet of life..jadi mcm saya...

Utk generasi SARAH LAILA yang akan datang..saya pasti akan menyokong segala impian dan akan mengingat mereka untuk menjadikan impian mereka suatu kenyataan dan bahagia semasa menilmatinya..Amin

2 comments:

  1. betullah tu..kan nak jadi guru...

    Kadang2 kite rasa idup kite ni terlalu simple dan mudah...tapi sebenarnya tak..mampu bertahan untuk menghadapi kerenah kawan2 sekerja, kerenah2 pelajar..dan juga kerenah2 birokrasi...membuktikan kite juga berjiwa kental...lagi2 di sini, semuanya kena grab sendiri..kena usaha sendiri...

    Moga2 kite juga menjadi pendidik yg berjiwa besar sarah..

    p/s:main2 tu biasalah..kalau tak bosan pulak..heheheh...

    ReplyDelete
  2. xreti la nak reply kt akak punye komen. tapi betui gak kan akak..sebenarnya dlaam main2 tu mestilah ade bende yg bermakna yg kita buat...
    p/s: nanti nk blaja byk bende lagi ttg blog.hehhe..Onegaishimassu

    ReplyDelete