Cerita Hidup Gadis Ceria

Friday, January 15, 2010

Jujur

Saya memang tak pandai berlakon..sbb kalo kite berlakon kita jadi tak jujur, ada baik buruknye tak pandai berlakon nh..Antaranya:

1. Orang salah faham - kadang2 bile ayat kite jujur tak tentu pasal menyebabkan segelintir makhluk Allah yang tidak boleh menerima teguran terasa... Tapi yang saya pelik... "Kenapa saya fikir orang sekeliling saya terasa? Adakah itu niat jahat saya atau dendam atau saya berfikiran negatif? "

2. Orang faham perasan anda tapi masih.... di kulit muka saya mungkin ada beribu - ribu 'black head' tapi yang paling jelas kelihatan adalah rahsia hati saya..Semua perasaan saya tergambar di raut wajah saya.. saya tiada niat jahat apabila menunjukkan muka tidakpuas hati atau malas nak layan..tapi itulah jiwa saya so pada mangsa saya JANGAN TERASA tapi sebaliknya "SILA UBAH SIKAP ANDA YG SAYA TIDAK GEMARI!!"..hehhe..bunyinya macam bitch la plak...

3. Orang suka dan mudah berkawan - eceh..macam perasan la plak, tapi itu yang saya rasa..Kadang2 bila kita tidak dapat membaca fikiran kawan anda, perasaan tidak selamat itu wujud...Kenapa?? Bila si Kawan suka berahsia atau bijak selindung perasaan, anda bimbang dan tidak selesa meluahkan takot2 kalau cerita anda dicanang sesuke hati kepada kawan baik die yang lain...tapi tak baik fikir yang bukan2..apa yang PENTING..bukan kerjasama tapi PERCAYA..bile kita JUJUR orang akan PERCAYA pada kita dan itu yang akan menambahkan bilangan kawan...

4. tiba2 rasa malas nk mengarut sudah..hahha..JUJURkan..K, Bye!




No comments:

Post a Comment