Cerita Hidup Gadis Ceria

Monday, January 25, 2010

National Park

Aktiviti anak muda dhujung minggu.
  • Pegi Shopping Mall ngan kawan dan beraktiviti di sane
  • Main Play Station dan seangkatan dengannya
  • Melayari Internet (web innocence aje)
  • Ntah la..korang list sendirik
Semua bende di atas tu saya sangat suka buat tiap2 minggu ni kecuali minggu lepas..lain sedikit aktivitinya. Mungkin sebab dah bosan dgn tipikal cara hidup remaja (akhir fasa), saya telah melakukan aktiviti separa berfaedah iaitu dengan mengikuti ketua2 program ke NATIONAL PARK PAHANG (Tmn Negara, Pahang). Pemergianku itu bukan utk bersuka2 sekadar menjenguk keadaan Hutan yang diwartakan kepada tempat kerja skarang. Dari jauh saya dapat lihat signboard "Taman Negara Pahang", hati ini memberontak ingin pergi tapi apakan daya..perjalanan ke Kuala Keniam sangat lama dan kebanyakkan masa habes atas sampan bot...

1) Taman Negara dpn tu je. Situ byk Mat Salleh dan saya makan kt kedai atap merah (atas air)

Saya sgt gembira apabile sampai di jeti setelah (1jam setengah) melalui jalan berombak liku yang padat perbincangan isu2 semasa..hehe..poning kpale den, nasib driver van mantap dgn cerita menarik dan menyakitkan hati. Turun2 je jeti, kami disambut oleh pemandu bot purple lambang warna kepunyaan company, hati berdebar + gembira memikirkan perjalanan sungai selama 1jam setengah. "betul ke selama tu?", 1st thing wat is tgk jam, nk catat rekod masa naik bot sampan..

Saya tarik nafas dalam2 sbb ingin mencuba hidu bau2 sungai nyata tiada..saya HAMPA. Saya sgt suka tempat yang meninggalkan bau semulajadi yang menjadi resemble kepada tempat itu, tapi tak mengapa..ade 3 jeram yang dilalui menambat semula pintu hati utk terus menikmati jalan sungai...

Sesampai di Kula Keniam, saya tgk lame2 pakcik yg menyambut saya, sambil hati berkata "wah! hebat btol dorg leh amik masyarakat ASLI keje kat sini". setelah 30minit berehat di kawasan bekas lodge, baru saya tahu yang pakcik tu adalah warga BANGLADESH..haha.

2) Pakcik Bangla yang menarik minat..kah2.

Jalan2 dalam hutan tu, konon2nye nak cari peluang buat penyelidikan tapi.....rata2 xtau nk wat ape, anggap je la pegi JUNGLE TREKKING (500m).

3) Gambar Linda yg berlakon terjumpa Haunted House/ Reban. cube perhatikan mata horror beliau. Reban ini ditemui semasa trekking.haha. a

Balik rumah dalam pukul 5. Makan malam. Tido.

Sunday Morning Activities; Breakfast. Bace paper. Enjoy a day with Fahrin Ahmad. Wardrobe cleaning. Makan Malam. Tido.


2 comments:

  1. hehe.. takkan byk tu je gmbr nye yang oi.. hehe..

    excited nak gi mggu ni :)

    ReplyDelete
  2. Hp ak xcukup cantik dan canggih nk rakam beribu2 gamba..memori rendah...lg pulak kang berat nk bukak blog nh..ad jugak yg hentak2 xasaba nk bace kang..hahhahhaha

    ReplyDelete