Cerita Hidup Gadis Ceria

Tuesday, April 13, 2010

Kacau Bilau



Bulan ni terasa mcm suam2 kuku je perasaan utk mencoret isi hati kt blog ni..bukan ape..banyak masalah berlaku di sekitar hidup aku sekarang ni...tapi TOP secret jd xboley bincang kt sini.. sila faham ye

Duduk kat ofis yang sunyi ni menyebabkn aku teringt kisah2 zaman belajar, buat benda yg bukan2...pastu teringat 1 lagu yg dari dulu aku nk cari,ala2 lagu tema zaman muda..search punye search aku pun jumpa lagu tu...."wait a minute...mr. postman....wait a minute..lalalala"- rasa mcm tak percaya boleh jatuh hati ngan lagu The Beatles, lagi2 selepas tonton American Idol minggu lepas pasal lagu abg McCourtney and Lennon..ye la..makyah aku kan org kampung,kalo aku penah minat lagu omputeh pn, lagu2 yg kuar kt tv2 je time kecik2 dl.

1) tercari2 aku mane 1 Lennon ni..nasib hidung tu masih ku kenal..tanpa spek bulat n rambut serabai..die nampak jauh lebih hensem disini..haha

Bila dah umur 13 tahun , aku dpt masuk skolah best (thanks mom and Datuk Melati)..bergaul dgn bdk pandai dr bandar, mengagumi senior2 yg berada barulah aku reti nak menyanyi2 lagu omputeh...maklumle dulu masuk nasyid kt sekolah rendah, jd ujilah vocal dlm jamban ngan lagu2 omputeh zaman tu..(Spice Girl, Joey McIntyre, BSB, 911, Five)


2) ni gambar spice girls dah mantap2 dan matured look..

Dah umur 23-25 ni, aku mula cari semula minat2 dgn lagu2 yg agak lame, menusuk jiwa dan menggugat vocal ye...hehe..berjiwa lembut (101 love songs)...isssh..panjang kalo ngarut pasal music ni..tu xmasuk part korea jepun lagi..ok stop2...

Bangun pagi tadi (cuaca panas), tubuh aku terasa nyaman selepas mendapat tidur yg berkualiti malam td..bukan ape..aku perasan pola/ corak tidur aku kebelakangan ni sgt teruk dan badan pun sangat letih..(ni pn menaip tanpa pandang skrin sbb mata penat), maybe selepas peristiwa risikan xmenjadi tu..hidup agak kucar kacir..Punyalah tak bole nak lelapkan mata dgn senang sampai teringat semula kisah2 percintaan yang tak sempat berputik dsbbkn diri aku sendiri (rasa nyesal)..hehe, ampun.

Pastu buka TV, nmpk Dr Fadzilah Kamsah; isu MHI pagi tadi pasal hubungan lepas kahwin & penceraian, mlm td tgk Oprah pn pasal perkahwinan..terbuka minda kita sebenarnya kalau tgk rancangan2 ckp2 ni, lagi2 isu semasa..ade 1 benda yang aku suka ape yg Dr. F ckp "Kita selalu menunding jari terhdap orang atasan a.k.a politician, tapi pernahkah kita fikir ape yang telah kita sumbangkan untuk menyelesaikan masalah itu pada peringkat lingkungan kita"(berkait dgn masalah aku skrang)...dan byk lagi kata2 Dr F yg aku setuju pakai pg td..cume tak leh nk recall skrang...hihi

Tiba2 rasa entry ini sangat kacau bilau..ok lah..aku stop dl, byk plak idea nak menceceh tapi xpelah, tulis panjang2 pn xguna yg penting tanya akal fikiran anda yg 1 tapi 75% digunakan...(khas utk wanita)

p/s: aku masukkan player lagu2 lame yg menusuk kalbu sat g no...enjoy!!!



No comments:

Post a Comment