Cerita Hidup Gadis Ceria

Tuesday, July 6, 2010

Sayangi Ibu Anda


Hari ni masuk hari ke-2 semester baru bermula..Aku dah start rasa ter "demotivate", hairan sungguh...Kenape ntah..mungkinkah sbb nk datang bulan (citer kt astro prima)???
1) Dr Jamilah Muda (tokoh ibu paling mulia) Sayang mak forever
Today is my Beloved MOMMY punye birthday~ tepat jam 12 smlm aku dah wish, ingtkn xdelivered..bgn2 pagi tgk 1 massage received..rupenya Mdm Jem dah balas kol 1 am..rse bersalah plak ganggu tidur mak aku..hihi...

Kalo diberi peluang ke-2 utk hidup dalam dunia ni, aku tetap akan pilih mak aku sebagai ibu dan akan berusaha lagi utk jadik anak yang lebih baik berbanding sebelum ni..Maklum ler mase time TEEN dl, aku mmg selalu gaduh ngan mak pasal malas nk wat kerja dapur, terpecahkan mangkuk, terkasar bahasa kalo tgh marah dan macam2 perkara keji lain.

Peristiwa gaduh yang paling dasat yg aku ingt...Bulan Ramadhan time umur 16/17 aku xmau bukak pose sampai kol 9lebih, lepas tu sbb xtahan sgt pegi la bukak tudung saji dlm gelap..Tibe2 mak aku bukak lampu sambil peluk dari belakang..aku rs jahat sgt aku ms tu, agaknya mak dah nangis dah tgk perangai aku dulu...Sekarang, semakin tue, aku rase aku jauh lebih baik dari dulu dan lebih menghargai ibubapa aku...

Air mata mak yg paling sayu pernah aku tgk adalah semasa menghantar aku sekolah kt Taiping...Sampai je dekat depan pagar sekolah, aku mcm biase la excited dpt skolah jauh, tp aku tgk mata mak dah merah..die dah xbercakap banyak,biasenye adelah benda die bercerita..ms nk berckp tu...suare mak dah bergetar, air mata dah bergenang..adik dah ejek2 mak psl mak nk nangis..aku pun malas nk nangis (krisis remaja). Akhirnya setiap minggu aku akan telifon mak aku samada nk mintak duit psl nk outing ataupn aku tgh stress blaja..ekeke...Mom's voice is the best medicine (sampai tue ni pn aku masih nangis kat die kalo tension)

OK, emosi plak..hilang perkataan ter"demotivate"..paham2 je la bila entry bercelaru emosi ni..kompem 2-3 hari lg ni merah..HA3

No comments:

Post a Comment