Cerita Hidup Gadis Ceria

Tuesday, June 28, 2011

Entri CINTA

"When you got lots of loves from your loves one, you does not need love from other things" 
ini quote oprah yang aku amik ms duduk menyewa kat Taman Jengka Impian. Since two of my very best friends are living with me now and i'm blessed with their loves!So, i've been abandon my BLOG for two months y'all..Ditambah plak laptop kesayangan dah dicampak ketepi, lantas nak menaip blog dikeyboard yang keras ini menambahkan kemalasan dihati..haha ALASAN! 

Berbalik kepada Oprah show td, personally it knock my head la..I'm totally agree with it sbb based on my life experience yang tak bape byk ni..I never regret in my life when it comes to love...(terfikir ni ms da jd pra-gemok)..Cause I got my family and friends (even-though 5 people) only to love me that much! bak kate org korea..naneun manneun sarangeun issoyo..Oprah juga cakap sometimes people who does not get too many love tend to craving love from other things contohnye cari boyfren yg ngarut2, makan banyak, dan buat benda yg tak masuk akal hanya utk dapatkan cinta...Kesian...

Statement diatas tak bermaksud aku menidakkan lumrah dan fitrah hidup manusia yg diciptakan berpasangan. Cume ia agak sesuai utk org yang belum berjumpe dgn Mr/Ms Right, kalau aku buat kajian terhadap poto2 kenkawan aku yang masih single.Kebanyakan menunjukkan penambahan berat badan selepas 10tahun tak berjumpa..manakala yg masih atau sudah berjumpe dgn Mr/Ms Right menunjukkan bentuk badan yang masih cantik dan tak berubah byk sgt. Aku ni of cos la tergolong dlm golongan yang menambah berat badan dan masih single. Tapi recently keinginan utk kembali langsing meluap2 sehinggakan aku telah mengorder Premium Beautiful utk jd langsing...Kajian dlm kepala aku menunjukkan bahawa persediaan utk kurus itu berkadar langsung dgn penambahan invitation perkahwinan kenkawan aku dilaman sosial. Lepas tu diikiti plak dgn kejadian bertemu dgn First Love mase time sekolah rendah and facebook jihad ms di MRSM TAIPING. Tetiba rase nak ulas 2 kejadian ni, psl dah malas nak bercanggah pendapat dlm kepala sendiri..

Kejadian 1: berlaku semasa hujung mggu lepas, disebuah majlis perkahwinan berdekatan dgn rumah "mak mertua" aka umah 1st love aku la..Sudahla aku pakai kasut ala2 vintage yg huduh plus xde tumit (kompem nmpk pendek gle) tetibe time nak bangun dan beresak-esak nk pegi slm ngan tuan rumah aku ternmpk 1 kelibat mamat hensem dan tinggi..sambil menjeling hati berdebar"alamak! R- - - F ke tu?" lantas aku memalingkan kepala ketepi dan buat2 BZ spy die tak nmpk...down..down..down..
Kejadian 2: Hari ini, aku dah agak lame tak menstalker org tetibe tertaip di ruangan carian name crush ms kat Taiping (abg rambut cacak)..tetibe aku nampak nmpk nm bapak die yg dl aku ingt sgt2...Kompem die..Lantas aku men'click' foto..Pergh....nape masih bergaye ni?????

Moralnye: AKU rase down down dan down dgn berat bdan dan ketembaman muke skrang!!!argh..nape 2-2 org ni masih hensem dan tak gemuk!!!!OK sekian.

No comments:

Post a Comment