Cerita Hidup Gadis Ceria

Monday, April 18, 2011

Macam-macam MAC

Kalau dulu aku masuk kategori "PEMALAS TULIS BLOG", tapi bulan lepas telah menyebabkan aku masuk kategori "PEMBIAR BLOG"..haha..sian kat Miss F yang dok craving nak bace tulisan jiwa aku ni..

Rentetan aktiviti bulan 3 yang menyebabkan aku tak wat entry lansung:


* aku dah tak jogging selama sebulan sbb jadual hidup waktu petang dan malam amat cramping plus ade "setan" malas dalam diri -> sengaja wat ni sbgai benda first tragedy dalam bulan 3 pasal berat badan dah menaik dan nafas agak semput-semput mase bg speech kat dinner PERDIPSA ari tu..damn it! tangga stage tu adelah 6 ketul, aku da semput..uwa..:"(

* Aku kene 2 shot akibat keracunan ubat sakit urat...seram sejuk kalau teringat detik mate aku membengkak dikala dinner. Sume gara2 aku rase nak demam pastu main bijak makan ubat sakit urat dan demam kepunyaan cik Elyza...dah la aku mmg tak suka jumpe dr, pastu hari ahad plak, terpaksa masuk wad kecemasan kat hospital Jengka. Nasib ade pegawai perubatan B yang pandai wat comel, walaupon asalnye meluap rase nak marah kat pegawai perubatan A yang agak kerek psl aku lupe nama ubat yang aku makan. Cis! abes kene cocok terus aku pengsan...DUMmmmm!

* Bulan 3 bulan wat rekod, aku tak balik kampung akibat bekerja Sabtu dan Ahad, nasib la dapat 2 hari Cuti Tanpa Rekod..bole aku gune wat pegi Kuching bulan 7 ni..xsabarnyee nak holiday!!

*Antara sbb aku xbalik Keratong bulan 3 lepas sbb Housemate rumah baru" Miss R -> Mdm R" dah kawen..pheeewittt..Bestnye tgk org kawen, BTW she look stunning mase akad nikah, walaupun banyak kejutan yang dibuat oleh beliau sepanjang tempoh hari bahagia. Antaranya adalah memaklumkan beliau bakal bernikah kol 7.30 malam (biar betik), dah la bg SMS kol 7.15 pm..aku siap sesat...sampai2 je..En CHUCK tgh ckp "aku terima....". Esoknye sampai2 majlis, En Chuck skali lagi sampai dgn awalnye..wah..sumenye tibe2..lepas ni beranak dgn awalnye jugak ye Mdm R n En Chuck...

* Menginap di chalet kat Cherating (Kampung inn), murah dan sesuai utk org xde duit mcm kitorg buat weekend gateaway..Chalet ni mmg Kg habes + katil handmade + ade kedai makan yg superb delicious wat seafood..Total loss = RM 100/person = minda yang cerdas akibat berjalan kat tepi pantai sampai ke muara sungai...A pray for Japan atas kejadian Tsunami yang berlaku pd hari yg same dgn keberadaan kami di Cherating..Alhamdulillah kami selamat mase tu, walaupun polis dah beri amaran pd pemilik restoren utk kosongkan kwsn pantai (ni pcik tu yg cite ms kitorg breakfast)

OK, cukup panjang utk cover bulan Mac lepas....

1 comment: