Cerita Hidup Gadis Ceria

Tuesday, January 18, 2011

Monolog seorang Gadis

My first entry for 2011...

Lame rasenye aku menyepi, bukan ape..bulan Disember adalah bulan tersibuk aku..agaknye mungkin dikumpul kerja setahun dalam satu bulan...

Baca blog kenkawan, ade yang buat sorotan tahun 2010..AKU????macam xmampu je nak menyorot semua benda, banyak dah lupe...

Tahun 2011...Tahun ini, aku buat benda yang rasenye dah lame org suka wat iaitu list to do 2011. tapi tahun ni, aku realistik skit..tiada azam mengenai berat badan mahupun penukaran status...

Speaking of status, tak sabarnye nak mulakan projek baru supaya aku dapat confirm dalam jawatan tahun ini..susah juga bila tempat kerja bagi masa banyak2 sangat utk confirm, maklumler aku ni last minute punye org..sume benda pn nak wat lambat2...Status hidup plak, aku x nampak bayang - bayangnye lagi..kalo difikir2 semula, aku pon xfaham sangat dengan diri aku yang xpernah puas dgn hidup bujang dan tanpa lelaki bergelar SANG PENCINTA...nak kate duit xde, bolela cukup2 utk diri sendiri, nak kate xpuas berjalan, rasenye "semenanjung MALAYSIA ini boleh aku buat mcm sebesar PAHANG"...itulah yang dinamakan aku tak faham dengan diri sendiri...jadi, macamane mahu faham org lain

Tahun ini, aku masuk rumah baru...rumah yang dikatakan bawa badi perkahwinan..semua masuk rumah tu, cepat je settle down...Nak kate aku pecaya badi tu, kang KHURAFAT plak..tapi...ade petanda pelik bila bapak aku yang selama ni tak pernah terlibat dlm aktiviti penjodohan bersuara dlm nada terketar2 dan malu2 menanyakan aku jika berminat dengan kawan kepada pakcik aku...WHAT!! aku pon dgn muka tersipu2 membalas.."abah, nape buat lawak ni...kelakar la"..PERBUALAN TERHENTI disitu. noktah.

Pagi tadi, akibat kelas petang yang ku rasa lambat benar nak pukul 2...aku pun mula mencari wanita2 dan jejaka2 pensyarah UTM yang memberi aku sumber inspirasi utk bergelar pendidik...Makin lame aku tgk, makin dekat aku dgn mereka. AKU RINDU zaman bergelar pelajar, sungguh. Tiba2 aku terbuka facebook penasihat akademik aku dulu, sakan sungguh  berjalan..setiap tahun pasti 2 tempat gempak yang beliau lawati...aku pn teringat list to do year 2011:

*Beijing Trip


*Singapore Trip

*Eat and live healthily
*Read more books and journals

Kalau diamati list ini, Wah!! setaraf je la aku dgn idola lame...2 negara dalam setahun, mampukah aku???Pasti mampu. Inilah monolog seorang gadis buajang yang bingung. Sekian.

No comments:

Post a Comment