Cerita Hidup Gadis Ceria

Thursday, December 9, 2010

Awal Bulan dan Tahun

Sebelum ke topik serius, aku nak share skit perkara kecil tapi pelik dan menawan.

630 PM-8.50 PM , Tuesday: 1 Muharram 1432 H

I was on my way from Keratong 10 to Jengka. Along the journey, the rain was pouring down not too heavy (maafla kenkawan, sj nk wat teror english tapi tetibe x yakin)..Agak2 dah pukul 7 tu aku pn pasang la lampu kereta, masa ni aku xnampak lagi sesuatu yg mengagumkan aku...Lagu firework by Katy Pery berkumandang..since i'm her biggest fan, aku pn melalak la walaupn 2-3 patah lirik je yg betul...Kemudian, aku lalu kat jalan yg sunyi dan tiada kereta...Jadi, aku pn pasang la "high beam",tibe2........


Biasenye aku pandang jalan kalau drive malam2..wat magic trick yg diajar oleh mamau..tapi that night, since i know kereta kat depan xde, jadi aku pn pandang straight...Korang tau ape ya aku nmpk????

Aku nampak BUNGA API yg xde warna, very crystal clear...serius cantik..dari pelbagai arah lagi....sebenarnye bunga api itu adalah rain drop dari atas yang nmpk mcm berpusar2 bila terkena high beam..kalo xpecaye, korg cube try psl lampu tinggi time hujan..pastu tgk atas...mmg cantik...tapi jangan wat selalu kang terbabas plak...


OK, berbalik pada topik awal kita...Sempena Awal Muharram ni, aku cube2 la tanye housemate aku miss F kot2 die ade azam baru..ces, die xmau kongsi cerita ngan aku! Akibat umur sudah menjangkau JUBLI PERAK, taun ni aku xde azam...Aku cuma mau jadi yang lebih baik dari seluruh segi saje...terpulang la, dari segi sosial maupun kerja...Cerita pasal awal bulan plak..bulan ni sakan aku pergi berjalan2 ke Kelantan dan Terengganu..walaupn hanya 2 hari berseronok, tapi badan aku ni rase mcm berhari2 aku berlimaronok (lawak fahrin)..Tetiba malas nak berceloteh..bye...

 

1 comment:

  1. Wah..first time bc agak confuse ape bende yg lawa....rupe2nye...hahahaha...

    Sebagai sorg yg umonye dah lepas jubli perak ni..seram lak bile pk umo2 ni..huh...

    Anyway, moga kite jd lebih baik dari tahun sblmnye... :)

    ReplyDelete