Cerita Hidup Gadis Ceria

Tuesday, June 8, 2010

Bank oh Bank! X(

Setelah berehat selma sebelas (11) hari dari bekerja sebagai penghuni tetap blok B yang sunyi ni..aku kembali duduk diatas kerusi empuk diiringi latar belakang berbunyi mesin rumput....

Ingatkan nk bercerita pasal cuti2 aku kali ni..tapi aku kurang bermood nk cerite lagi psl trip yg lepas...

Monday 7/6/2010 (230pm)

Selepas penat beristirehat dan menolong mak aku menyiapkan tugasan typing die psl maklumat penduduk kt Keratong 10...aku dan mak bersiap2 nk pegi beli TV, Mesin Basuh ngan Peti Ais baru..(amik ko!)..maklum ler umah hampir semua appliances kt umah aku ni berusia 10 tahun keatas..urm..dasat dan sgt xmoden..hehe..

Sebelum membeli-belah brg2 elektrik, mestilah kene ade duit yg banyak..jadi kitorg pun pegi Bank di bandar berdekatan..nk jadi cerita..semasa menunggu giliran yg agak lame..mata aku tertarik pada kaunter yg tidak bernombor..hairan jugak aku...ape kaunter tu buat? sbb mmg ramaila pekerja asing yg menggunakan kaunter tuh..jadi aku simpulkan "penjaga" kaunter tu adalah pegawai yg uruskn hal2 duit hantaran antarabangsa..hehhe..mata aku tertarik pd "adik kaunter"..Dlm ati ckp (ensemnye mamat ni..ade iras2 kwn aku yg br kawen), dlm malu2..aku jeling2 la jugak kaunter tu psl aku pelik ngan baju yg die pakai..ade gaya2 "pak guard" tp siap lencana ngan name tag..hihi..ke "inspektor polis" yg ditugaskan jage bank2..haha...setelah puas membelik..tibe2 muncul dr blakang aku...rakan setugas "adik kaunter"..mase tu brlah aku nmpk apekah sebenarnye pekerjaan "AK" itu..ooo..POLIS BANTUAN rupenye..trus hilang rs tertarik ..hahha(bangangkan aku..memilih tahap cipan)..bila dah berurusan dgn kaunter yg lembap servisnye..boleh plak pakcik kaunter ni wat lawak..dgn nada berbisik pcik tu ckp "ade beg x adik?nk isi duit ni"..berderau gak darah aku pastu..maklumle byk jugak org asing disekeliling..nasib aku bawak big boss yg mempunyai saiz beg tangan sebesar fail..jd setel urusan dkat bank kerajaan yg LEMBAP...

(330 pm)

ade lagi 1 bank yg perlu aku pergi utk setelkan masalah pin number aku..sesampainye kt bank tu dgn berjalan kaki..boleh plak bank ditutup sekejap psl van securityforce ade kt luar jd aku xtau la dorg wat pe kt dlm...dlm cuak2 memegang duit yg banyak...kenape mesti kene tunggu kt kawasan yg berbahaya???hehe..bermula la episode bengang aku!!!!

kaunter 1 (single transaksi)..ok..aku setelkn down payment rumah dl..nombor dah panggil, bole plak aku kene dok tercongok kt kaunter tu psl ade pempuan yg bajek kenal sume pekerja bank tu menyibok masukkn duit gaji pekerja kt kaunter tu..saba je la..ingtkn dah setel..dgn mengadenye die nk tukar duit plak..adik kaunter tu, bengang je wat keje..aku lagi bengang!!!setel kt urusan kt situ dlm ms xsmpai 2 minit...

aku pn pegi kt kaunter pertanyaan..."kak, mcmane sy nk set pin no??" senang je jwpn si penjaga kaunter.."awak, pergi kaunter 4" OMG! senangnye keje ko..soh je org pegi kaunter mane..siot tol..keje ko tunjuk jalan je ye...Adegan kaunter 4 bermula...

stelah membiarkn urusan lelaki dpn aku siap..aku br nk masuk line tibe2..dtg pmpuan yg bajek kenal semua pekerja bank itu mencelah...dgn soklan yg xde kaitan dgn urusan kaunter 4 die bertanye...aku rs akk nh mmg BATAK..mungkin soklan die td tu patut die tanye dkt kaunter pertanyaan tu, aku saba lagi..aku pn mulakn bicara aku "akak..saya punye pin no xset lg..boleh x sy nk set skarang?" dgn muka hairan akak tu cube provoke aku dgn menyatakan mmg kerja dia mengingatkn org2 tukar pin no terus...aku pn ckp la, "lpas dpt kad tu, sy trus blah..xde pn ckp psl pin no"..cek kt sistem ckp aku dah activate..mmg la..psl aku penah cocok kad tu tp salah masuk pin..tibe2 muncul sore jantan mane ntah bgtau "errr...lupe no pin la tuh"..akak tu pn stat hangin ngan aku die pn ckp" adik...kalu xingat ckp la xingat..jgn ckp kami xwat keje"...arghhHhhhh!!!!!!panas aku! aku dtg bukan nk bertekak dgn ko..aku nk penyelesaian...dgn B#$%nye akak tu bgtau kt aku: "adik try pakai no pin adik..kalo xboleh gune no pin sementara 123456.." aku pn bergegas ke atm dan berjaya guna no pin smentara tu..lain kali aku xmau dah ngadap muke org2 bank rimau ni..servis macam harimau..aummmmm!!!!

p/s: Ini entry sgt marah..dasar bank #$%^&*()_)(*^%$#@




2 comments:

  1. rasanye dah ramai org complain pasal bank rimau ni.. tapi kenapa ek? mcm takde penambahbaikan langsung.. diorg tak de customer satisfaction policy ke??

    ReplyDelete
  2. huhu..mmg dasar rimau..maybe psl rimau garang jd die bajek die raja di hutan..kakkak..xde kaitan..

    ReplyDelete