Cerita Hidup Gadis Ceria

Monday, June 14, 2010

Putera Katak/ Kacak

Malas betol nak wat keje...lagi2 bile sume org bercuti...ku tabahkan jua kaki ni utk memecut ke tempat keje...today, i'm not feeling very well..i don't know why..maybe sbb aku gatal minum nescafe pagi td..konon2 nk revivekan badan..last2 kpale aku kene refresh 10x pn xmau...hang la plak..

Serius btol dorg ni kawen time cuti2 sekolah ni..aku dapat 6 Undangan Perkahwinan yang aku langsung tak mau pegi pada bulan ni...haha...disbbkn terlampau tensen ngan tarikh2 perkahwinan kawan2 yg same skolah, same U, same kampung dll...maka terciptalah satu perbualan hangat antara penulis, bapa penulis dan ibunye tercinta....

Abah: Esok nk g mesyuarat blok..umah arwah Pok Mat

Aku: Sape yg kawen bah?Ish..ank die yg mane plak ni??Atik?ke yg mane?

Mak Ala yg tunang aritu..
& Abah: Bukan atik..adik die yg lain rasenye

Aku: Bukan da kawen ke mak?sedap ila ngan angah makan aritu...

Mak: Bukan..ni adik die 'emma' ..yg tuh lame da kawen...

Aku: Bah..nape la org lain mudah2 je nk kawen??berani btol dorg...Anak abah ni..bile la ye..balik umah terperok je.."xde mase nk bercinta(dlm ati)"

Mak; abah, dgr tu...pegi la masukkan anak kita nh dlm bakul..jual keliling kg...

Abah hanya terdiam...Mungkinkah abah pelik ngan kate2 aku??atau malas nak layan...haha

Perbualan tu menyebabkan aku jd pening dan berfikir sendiri...Aku 25 tahun..adakah umur ni umur yang kene memikirkan psl kawen???Kalau dl, aku slalu ejek mak ckp mak kawen lmbat..skang aku pn same..:)

Lagi 1, aku hairan dgn bdk2 sekampung yg mudah sgt bertemu jodoh..hihi

My big problems skang nh..aku tak rase ape2 dgn lelaki cume cemburu dgn kebahagiaan orang yg kenal erti cinta...Pagi td dgr lagu Anang: Belajar utk Cinta..lirik2 tu sgt puitis utk org yg xpenah kenal cinta sesama manusia bergelar lelaki..tersentuh hati wanita aku...aku masih menunggu PUTERA kacak yang x kunjung tiba dgn membawa KUNCI utk buka pintu hati aku ni...

Till then..

P/s: harap2 next year bile aku bc semula post ni, aku sudah naik kuda dgn sang putera menuju ke istana kayangan..

2 comments:

  1. InsyaAllah...begitulah selalunya...when u meet the prince..it will happen in a minute...sekejap je...sabar ye...

    regards, pembaca setia..

    ReplyDelete
  2. hehe..tq k.dib..selaku pembaca setia blog yg ntah pape ni...hahha :)

    ReplyDelete