Cerita Hidup Gadis Ceria

Monday, October 11, 2010

Perkahwinan Impian

Baca tajuk je, dah rase menyampahkan...betul tak kenkawan?? Al-Maklum la, semalamkan tarikh bersejarah 10.10.10, ramai la kenkawan dan celebriti yang melangsungkan perkahwinan...Ini termasuklah angkasawan pertama negara (Dr. Sheikh Muzaffar dan Dr. Halina), akibat stroke dari perkahwinan of the decade tu, aku mule la memasang angan2 yang agak besar dilakukan oleh bakal pasangan ku nanti...



Impian - impian perkahwinan Puteri SARAH LAILA MOHD JAN:

1) Melangsungkan majlis pertunangan di sebelah pagi dekat rumah
 - ade pelamin mini yg superb cantik dgn bunga2 rose atau lily
- Nak cincin platinum dari Diamonds and Platinum OMG! cantik gle kot ESTRELLA
- Baju tunang simple je (nk kain ciffon je, xmau renda2)
- no hantaran, just bring the ring BEBEH!

2) Melangsungkan majlis pernikahan selepas Isya' dekat rumah 
- Nak gelang emas size seberhana tebal tapi berat bole x?? (sgt terinspired by my mom punye gelang mas kahwin) Klasik sesangat..(mak..nak pinjam bole...)
- Baju nikah yg didesign oleh Zery Zamry (dah survey harga beliau dan agak OK) jadi bajet paling mahal pn RM 3K, lgpn aku ni pendek dan gems2 skit, so nk tgk la sentuhan designer ni bole wat berseri kah aku??
- Hantaran seminimum mungkin (5 berbalas 5)

3) Resepsi pada keesokkan harinya dekat dewan PERANTAU DAMAI..hahhaha (sewa sejam = RM50) kira murah gle
- No pelamin sbb ayah x bagi sanding2 ni, so i plan to eat atas stage with wonderful table decoration...
- Nak pakai baju songket (jahit sendiri) Budget??(blum tgk harga songket terengganu lagi), pasanganku pakai baju kain thai silk sahaja..but of cos sampin songket dear..
- Dekorasi meja pengunjung yg superb kemas dgn fresh flower (murah2 je, borong dkat kdai amoi, xpn tempat kuil india), nk letak lebih kurang 10-15 meja shj..
- Ade selawat yg meremang bulu tengkuk mase nk masuk ke dalam dewan (tiru dr sheikh)
- Ade orang bersilat yg tak over sgt sebelum melangkah ke meja makan

4) Harga potografi pn aku terbuat2 rajin tersurvey, paling murah setakat ni utk 2 hari: RM1200 <- hasil beliau agak cantik. Kat Muadzam tu, ade ke tempat nk bergambar..hahhaaha...aku da terpikir (ladang teh, kawasan org asli, ladang mardi, taman tasik, kawasan pokok kayu terbiar)

OK...lepas ni kalo jumpe aku, sila tampar pipi aku kuat2 supaya bangun dari mimpi indah yg mengarut ni..Bukan ape, CALON pun xde, ade hati dah berangan "full session of wedding".

p/s: Doakan aku dapat jodoh yang sanggup berangan2 dengan aku ye, hahaha..Rase nak puke rite now after sharing all these cheesy entry with u all..


5 comments:

  1. wow banyaknye impian. InsyaAllah akan jumpa calon/bakal suami one day nanti. Just be patient dear~

    ReplyDelete
  2. @ida: haha..impian ngade2 aku je tu..hehehe, tu la jodoh dtg lambat, bak kate ko "mungkin die datang naik moto kapcai, ko punye dtg naik keter" hehe, bila pk2 balik mcm naik basikal je jodoh aku ni...haha :)

    ReplyDelete
  3. me too... i want the ring from Diamond&Platinum.. gorgeous!!!

    ReplyDelete
  4. @zera..hahha...mintak en Tyson belikan ye...hehhe..can't wait nk tgk wedding u..hehhe..sure reunion time tu gempaks...

    ReplyDelete
  5. wow, menarik nye impian..may ur wish come true miss :)

    ReplyDelete